شیوه کار افیلیت مارکتینگ
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ فرایندی است که در آن افراد با به اشتراک‌گذاری یا انتشار یک لینک اختصاصی که محصول یا خدمات یک فروشنده یا تبلیغ‌کننده را پروموت می‌کنند به درآمد می‌رسند. در واقع یک افیلیت یا همکارِ فروش با به انجام رساندن یک هدف خاص از طرف فروشنده یا تبلیغ‌کننده پاداش می‌گیرد.

به طور معمول این هدف خاص، فروش است. اگرچه در برخی برنامه‌های همکاری در فروش هدف یک کسب و کار می‌تواند کسب لید، جذب کاربران جدید برای تست محصول یا خدمات، جذب کلیک و ترافیک برای وبسایت یا لندینگ پیج یا افزایش دانلود یک اپ باشد و مارکترها با به انجام رساندن این اهداف پاداش دریافت می‌کنند.

اکثر برنامه‌های همکاری در فروش به صورت رایگان هستند و مارکترها برای پیوست به این برنامه نیاز به پرداخت هزینه ندارند. یک برنامه‌ی همکاری در فروش اگر به درستی پیاده‌سازی شود می‌تواند به چیزی فراتر از صرفاً یک منبع درآمد جانبی بدل شود و یک جریان ثابت و جدی درآمدزایی برای کسب و کارها باشد.

 افیلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

برنامه‌های افیلیت مارکتینگ فرصتی در اختیار مارکترها قرار می‌دهند که در آن افراد با محصول یا خدمات برند را در حلقه‌ی دوستان و همکاران خود پروموت می‌کنند و از طریق جذب مشتری جدید برای آن کسب و کار به درآمد می‌رسند و آن برند نیز به یک مشتری جدید و فروش بیشتر دست می‌یابد. هر بار که کسی از طرف یک افیلیت دست به خریدی بزند، بخشی از سود آن خرید به عنوان پاداش به افیلیت یا همکار فروش تعلق می‌گیرد.

  • فرایند افیلیت مارکتینگ به زبان ساده‌تر به شکل زیر است:
    • یک افیلیت، لینکی از فروشگاه اینترنتی X را در وبلاگ یا شبکه‌ی اجتماعی خود به نمایش می‌گذارد.
    • کاربر و مخاطب این افیلیت بر روی لینک – که کاملاً منحصر به این افیلیت است – کلیک می‌کند.
    • کاربر از این طریق به فروشگاه اینترنتی X منتقل می‌شود و اقدام به خرید می‌کند.
    • شبکه‌ی افیلیت فروشگاه اینترنتی X این فرایند را ثبت و ضبط می‌کند و افیلیت پاداش مالی خود را دریافت می‌کند.

نرخ کمیسیون و پاداشی که افیلیت دریافت می‌کند به آفر و برنامه‌ی آن برند و فروشگاه اینترنتی بستگی دارد؛ برای مثال در لندین هر افیلیت می‌تواند به ازای خرید اول ۲۰% و به ازای خریدهای بعدی ۱۵% از رقم فروش را به عنوان پاداش دریافت کند.

انواع افیلیت مارکتینگ

برنامه‌های همکاری در فروش همواره با اندازه‌ای از رازآلودگی همراه‌اند؛ مخاطب و کاربر هیچوقت نمی‌تواند واقعاً مطمئن باشد که خود افیلیت واقعاً از محصول و خدماتی که پروموت می‌کند استفاده کرده است یا خیر! در نهایت اما تفاوت خاصی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند. پت فلین، دیجیتال مارکتر آمریکایی انواع برنامه‌های همکاری در فروش را در سه دسته‌ی اصلی طبقه‌بندی کرد. درک این سه نوع از برنامه‌های بازاریابیِ افیلیت به درک بهتر این سیستم در میان کسب و کارها و مارکترها بسیار کمک می‌کند.

  • افیلیت مارکتینگ غیروابسته یا Unattached
  • افیلیت مارکتینگ وابسته یا Related
  • افیلیت مارکتینگ درگیر یا Involved

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش قطعاً برای هر دو طرف معامله سودآور است و محبوبیت آن نیز در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است. به علاوه افیلیت مارکتینگ یک فعالیت بیزینسی تقریباً بدون هزینه است که سود قابل توجهی به همراه دارد. اما با تمام اینها پیش از ورود به دنیای همکاری در فروش بد نیست مزایا و معایب آن را دقیق‌تر بشناسید.

  • مزایای افیلیت مارکتینگ
    • راحتیِ اجرا
    • ریسک کم
    • راحتی اندازه‌گیری
  • معایب افیلیت مارکتینگ
    • نیازمند صبر زیاد
    • درصدی بودن
    • عدم کنترل بر برنامه

مارکترها چطور از افیلیت مارکتینگ درآمدزایی می‌کنند؟

درآمدزایی مارکترها از طریق افیلیت مارکتینگ طیف وسیعی را در بر می‌گیرد. از افرادی ماهی چند صد هزار تومان درآمد دارند تا افرادی درآمد سالیانه جند میلیونی از همکاری در فروش کسب می‌کنند. هر چقدر حلقه‌ی افراد و همکاران شما گسترده‌تر باشد و در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری داشته باشید طبیعتاً پتانسیل بالاتری برای درآمدزایی از این طریق خواهید داشت.

زمانی که برنامه‌های افیلیت مارکتینگ کسب و کارهای مختلف را زیر نظر بگیرید توجه تفاوت‌های بسیاری در بخش مالی این برنامه‌ها خواهید شد و ممکن با نام‌های مختلفی مانند مدل قیمت‌گذاری، مدل پرداخت، مدل تسویه حساب، مدل تبدیل یا عنوانی مشابه این موارد روبرو شوید.

فارغ از نام و عنوان، مدل پرداخت پاداش تعیین‌کننده‌ی چیزی است که بابت آن دستمزد می‌گیرید. برای مثال اگر یک محصول نرم‌افزاری را پروموت می‌کنید، جذب مخاطبان به عضویت رایگان در آن نرم‌افزار می‌تواند هدف آن برنامه‌ی افیلیت باشد. در بسیاری از برنامه‌ها همه‌ی اعتبار – و پاداش – به آخرین فرد پیش از نهایی شدن خرید توسط کاربر در قیف فروش می‌رشد.

اگرچه تغییر و تکامل بسیاری از مدل‌های اتریبیوشن مارکتینگبر نحوه‌ی پرداخت پاداش در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ نیز اثرگذار بوده است؛ برای مثال در برخی برنامه‌های همکاری در فروش رقم پاداش به شکل یکسان به همه‌ی افیلیت‌ها و واسطه‌هایی که درنقشه‌ سفر خریدار نقش داشته و او را به مرحله‌ی بعدی قیف فروش هدایت کرده‌اند تقسیم می‌شود. به طور کلی اما پنج مدل رایج پرداخت پاداش یا کمیسیون وجود دارد:

  1. پرداخت به ازای فروش
  2. پرداخت به ازای اقدام
  3. پرداخت به ازای نصب
  4. پرداخت به ازای لید
  5. پرداحت به ازای کلیک

اینکه هر مارکتر چقدر از بازاریابی معرف درآمدزایی می‌کند به میزان زیادی به حوزه‌ای روی آن تمرکز کرده است بستگی دارد. برای مثال آمارها نشان می‌دهند که همکاری در فروش در حوزه‌ی سلامت در مقایسه با همکاری در فروش پوشاک درآمد بسیاری بیشتری نصیب مارکترها می‌کند

چطور پا به دنیای افیلیت مارکتینگ بگذاریم؟

درست مثل راه‌اندازی و مدیریت هر کسب و کار کوچک دیگری، بدل شدن به یک افیلیت مارکتر موفق نیازمند برداشتن قدم‌های دقیق و تعهد بالاست. برنامه‌ی چهار مرحله‌ای زیر می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای قدم گذاشتن در این مسیر باشد:

  • پلتفرم و روش کار خود را مشخص کنید.
  • تمرکز افیلیت و مخاطب خود را شناسایی کنید. 
  • محصولات و خدمات خود را پیدا کنید.
  • اولین برنامه‌ی افیلیت خود را انتخاب کنید. 

توصیه‌هایی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، درآمدزایی از افیلیت مارکتینگ می‌تواند به فرمی ثابت و قابل اتکا از درآمدزایی منفعل یا پسیو بدل شود اما پیش از رسیدن به آن مرحله باید صبورانه قدم بردارید. برای متقاعد کردن افراد به خرید از طریقی که شما به آنها توصیه می‌کنید، بهترین راه، شخصی کردن فرایند است. این یعنی تجربه‌ی خود از استفاده از آن محصول یا خدمات و تجربه‌ی خود از تعامل با آن برند و کسب و کار خاص را در بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

با نوشتن یک متن و ریویو از تجربه‌ی شخصی‌تان، عقیده‌ی خود را به شکلی رک و بی‌پرده در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید و هر چقدر این کار را با اشتیاق و صداقت بیشتری انجام دهید، اثر حرف‌ها و دیدگاهتان بیشتر خواهد بود. به این ترتیب در مخاطبان خود اعتمادسازی می‌کنید و به این ترتیب افراد راحت‌تر به توصیه‌ی شما عمل خواهند کرد.

اعتماد، کلید اصلی فعالیت‌های هر مارکتر در افیلیت مارکتینگ است. افراد برای گوش کردن به دیگران و عمل به حرف آنها نیاز دارند که به آنها اعتماد کنند و از طرفی باید توجه داشت سطح اعتمادی که باید در مخاطب ایجاد کنید به نوع کسب و کاری که برای همکاری در فروش انتخاب کرده‌اید بستگی دارد؛ متقاعد کردن افراد به انجام یک خرید صد هزار تومانی بسیاری راحت از یک خرید یک میلیون تومانی است.

فراتر از تنها به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، با محدود کردن تعداد کسب و کارها و محصولاتی که پروموت می‌کنید در مخاطبان اعتماد ایجاد کنید و همچنین سعی کنید در حوزه‌ای به فعالیت بپردازید که در آن تخصص دارید. اگر مخاطبان شما نظرتان در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای مرتبط با آن را قبول دارند، دلیلی ندارد در مورد خرید تلفن همراه نیز به شما گوش کنند.

به طور کلی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ توصیه می‌کنیم موارد زیر را جدی بگیرید:

  • با یک متخصص محصول صحبت کنید.
  • یک راهنمای استفاده از محصول یا خدمات خلق کنید. 
  • یک فهرست ایمیلی بسازید. 
  • کلمات کلیدی جستجو شده در آن حوزه را فهرست کنید. 
  • رویکرد خود را مشخص کنید. 
  • استراتژی خود را تعیین کنید. 
  • به مخاطبان آفر بدهید. 
  • همه چیز را قانونی و شفاف دنبال کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست